maandag 20 juni 2011

BJD vragenlijst

Het leek me leuk om een keer een BJD vragenlijst in te vullen.

Deze lijst heb ik gemaakt door 2 lijsten samen te voegen, en de interessantste vragen eruit te pikken. Daarom zijn er ook maar 29 vragen :p

Ik hoop dat jullie onderhand niet gek worden van mijn BJD dingen, maar vandaag zal ik ook mijn splitwig foto's posten, en beginnen met mijn lolita meme.

En ik heb nog 1 onderwerp nodig voor mijn 30 dagen bjd foto challenge, dus heeft er nog iemand een leuk onderwerp? roept u dan maar ^^

Goed, op naar de vragenlijst ^^

1. Hoeveel dolls heb je?
9. 7 Compleet in bezit, 1 floating head (een los hoofd) en 1 die nog in bestelling is.

2. Wat zijn hun namen?
Isamu, Usagi, Yaora, Joshua, Dominic, Amber, Tsuki (Floating head), Rikugou en degene in bestelling.

3. Wat zijn hun molds?
Isamu: Fairyland Minifee Shiwoo White Skin
Usagi: Fairyland LittleFee El Gentle Rabbit White Skin
Yaora: Dollzone Lola White Skin
Joshua: Luts Kid Delf Bory Boy Natural Skin
Dominic: Dikadoll Ruber Vampire White Skin
Amber: Boy & Girl Aurora Natural Skin
Tsuki (Floating Head) Fairyland LittleFee Female Chiwoo White Skin
Rikugou: Handmade by Puppit Productions
In bestelling: Fairyland LittleFee Dark Elf Soo White Skin

4. Post een foto van al je dolls!


5. Wie van jouw dolls is je favoriet?
Isamu, daar is geen twijfel over mogelijk.

6. Wat is je favoriete BJD resin skin color?
White skin.

7. Hoelang zit je nu in de BJD hobby?
Een jaar.

8. Wat/wie was de allereerste BJD die je ooit zag?
Dat was een Angel Fantasy Lily, genaamd Emmy, die eigendom is van Denise.

9. Wat/wie was de eerste BJD die je kocht? Heb je die doll nog steeds?
Isamu, mijn Fairyland Minifee Shiwoo, en Usagi, mijn Fairyland Littlefee El Gentle Rabbit Full Set. Ik heb deze boys beiden nog steeds in bezit.

10. Wat is jouw droom doll?
Op het moment heb ik niet echt een droom doll. Ik zou wel graag een Dollzone/Dollchateau hybrid willen maken.

11. Wie was de eerst BJD waar je verliefd op werd?
Dat was een Ringdoll Ring Kind Valo. Ik heb hem toendertijd ook gekocht, maar helaas kon ik niet met hem bonden. Daarom heb ik hem verkocht. In de tijd dat hij bij mij woonde heettte hij Yahiko.

12. Hoeveel van je dolls heb je verkocht?
2. Lea, een Luts Honey Delf Lolly, nu genaamd Emilie, en Yahiko, een Ringdoll Ring Kid Valo, nu genaamd Rehael.

13. Van die 2, welke mis je het meeste?
Soms mis ik mijn kleine meisje Lea wel eens, maar ik weet dat ze bij Josine een goed huis heeft, en ik vind de naam Emilie haar stiekum ook wel beter staan. Ik kan haar nog altijd even opzoeken wanneer ik dat wil.

14. Wie van je dolls is het duurste?
That zal Isamu moeten zijn, hij was ongeveer 400 naakt.

15. Heb je ooit een floating head (los hoofd) gehad, of een hoofdloos lijf?
Ja, op het moment heb ik Tsuki als flaoting head. Ik heb verder alleen hoofdloze lijven in huis als het hoofd naar een face-up artiest is.

16. Wat is je favoriete aspect van deze hobby?
Het fotograveren, het zelf kleding maken en natuurlijk het feit dat je hun hoofd helemaal kunt customizen.

17. Wat is je favoriete BJD grootte?
MSD.

18. Waarom vind je BJDs leuk?
Om het feit dat je ze helemaal kunt customizen, en zo een eigen echte persoonlijkheid worden. Zelfs als iemand dezelfde mold heeft, is de persoonlijkheid van de doll heel anders.

19. Heb je een favoriete doll company?
Jahzeker, Fairyland.

2o. Wat is je favoriete item aan BJD kleding?
Ik vind lolita jurkjes heel leuk, komt gewoon omdat ik zelf lolita ben denk ik :P

21. BJD Schoenen! Laat ons zien hoeveel paar jij hebt!
Ik zal ze niet laten zien, maar ik heb 25 paar BJD schoenen.

22. Wat is je favoriete fotoshoot/foto die je ooit van 1 van je dolls hebt gemaakt?
Ik heb ooit eens een fotoshoot met Isamu gedaan, toen ik hem net had, met een grote vogelkooi. Dat is absoluut mijn favoriete shoot geweest.
Hij had toen alleen nog zijn eerste pruik op, en die pruik vind ik hem nu absoluut niet meer staan.



23. Wat is je leukste herinnering met één van je dolls?
Dat zal het feit zijn dat Usagi het meest geliefd is bij mijn vrienden, ze vinden hem allemaal zo schattig. Op het moment is hij uit logeren, bij 1 van hen.
Ik vind het ook super gaaf hoe 1 van mijn vriendinnen (Shirley) Isamu het leukst vind, omdat ze zijn face-up zo gaaf vind. Ik heb haar daarom als kado een fotolijstje met een paar foto's erin van hem gegeven, die ze zelfs op haar slaapkamer heeft neergezet ^^

24. Wat is je naarste herinnering met 1 van je dolls?
Ik heb niet echt een nare herinnering aan mijn dolls. Misschien toen ik Isamu's face-up verneukte, en het opnieuw gedaan moest worden, of misschien toen mijn moeder Amber per ongeluk van tafel stootte, en ze 2 vingers brak.
Ik denk er soms wel over na wat ik zou doen als ik mijn dolls zou verliezen in een brand. Ik zou ze niet kunnen vervangen. Het feit dat je de mold opnieuw koopt, en de face-up en de kleren hetzelfde maakt, maakt niet dat het dezelfde persoonlijkheid is.

25. Wat vinden jouw vrienden in het algemeen van je dolls?
De meeste van mijn vrienden komen uit dezelfde alternatievelingen scene als ik, daar hebben ze er dus geen problemen mee. Mijn mainstream vrienden vinden ze scary as hell xD

26. Wat vind je familie van je dolls?
Mijn moeder vind ze echt de bom. Ze heeft me mijn beide antieke bankjes in de woonkamer laten zetten, zodat als haar vrienden binnen komen, ze met mijn dolls kan pronken. (En die van Tim, want zijn dolls zitten hier ook)

27. Ooit je eigen face-ups gedaan?
Op het moment ben ik bezig met mijn aller eerste face-up, die van Tsuki. Het is nu al 3 x opnieuw gedaan en nog ben ik niet tevreden, opnieuw dus maar weer!

28. Post een foto van een gekke/malle pose!


29. Ben je ooit naar een doll meeting geweest?
Nee, ik ben nog nooit bij een doll meeting geweest. Ik denk ook niet dat ik er ooit 1 zal bezoeken van het BJD forum. Als er 1 van het lolita forum is, dan zal ik zeker wel gaan.
Ik heb gewoon niet zo'n goede klik met de mensen op het BJD forum, terwijl ik op het lolita forum al mijn vriendinnen met dolls heb leren kennen.
Ik hoop in de zomer zelf een lolita doll meeting te organiseren ^^

6 opmerkingen:

  1. We hebben al een keer een lolita doll meeting gehad, en dat was erg gezellig. Veel leuker dan via een doll forum. Ik persoonlijk heb ook niet zo'n goede klik met de mensen die daar op zitten. Al ken ik er wel een aantal waar ik het verder goed mee kan vinden ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook idd een aantal mensen op het doll forum waar ik goed mee klik, maar voor de rest voel ik geen verband met ze.

    En toen de lolita doll meeting er was had ik geloof ik Isamu en Usagi net 1 dag ^^

    Hoog tijd voor een nieuwe lolita doll meet :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom dan zeker!
    En neem Emilie mee^^ Zo lief dat je haar nog eens mist, je mag altijd langskomen hoor!~

    BeantwoordenVerwijderen
  4. yay :D

    ik weet dat ik altijd welkom ben, ik moet echt eens langskomen meis! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet er nog een paar voor je: Lelijkste pop die je ooit gezien hebt (je hoeft geen namen te noemen of plaatsje te posten als het van iemand is die je kent, bijvoorbeeld)/ welk merk vind je doorgaans echt niet mooi?
    Mooiste pop die je ooit gezien hebt?
    Zou je ooit zelf dolls of spulletjes voor bjds gaan maken?
    Hoe kijk je aan tegen "offbrand" dolls, zoals Obitsu en Pullip? En tegen pet-dolls (of animal-hybrids zoals centauren)?
    Mensenoren, Elfenoren of Kattenoren (of andere beesten)?
    Wat voor pop zou je graag zien die volgens jou nog niet bestaat of die je in ieder geval nog nooit gezien hebt?

    Isamu is trouwens eigenlijk niet de duurste meer nu je Rikugou hebt :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Over Isamu: das misschien waar in mensen uren maar niet in wat ik voor hem betaald heb :p en sorry om te zeggen, maar Isamu is me nog steeds het meeste waard xD ik zou kapot gaan als ik hem ergens vergeet of hij gejat wordt :p

    De lelijkste pop die ik ooit gezien heb... nja geen idee. ik vond die dolls van TMar op het forum niet mooi, en ik vind de dolls van de site van jpopdolls niet mooi.. maar echt lelijk zou ik ze niet noemen, het is elk zijn stijl :)

    Merk wat ik doorgaans niet mooi vind.. nja geen idee eigenlijk, ik ken nog niet zoveel merken, maar ResinSoul heeft maar 4 popjes die ik echt leuk vind eigenlijk, de rest is bagger.

    Ik wil zelf heel graag drukker bezig gaan met kleertjes maken voor mijn schatties en natuurlijk dingen in elkaar frutselen met fimo klei, zoals taartjes enzo!

    Ik vind dat iedereen zijn eigen stijl dolls moet kunnen kiezen, ik vind pullips en blythes niet zo mooi, maar als iemand ze wel mooi vind, wat heb ik er dan tegen in te brengen... Obitsu's piepen, en dat vind ik naar, maar verder... geef mij toch maar gewoon een doll van resin hoor xD

    Pet dolls ligt eraan hoe ze uitgevoerd worden, een centaur kan erg mooi zijn, of een doll met bepaalde fantasy parts (hoeven etc) maar echt een complete dieren doll is vaak niet mijn smaak.

    Elfenoren zijn leuk!!

    Hmmzzz. dit vind ik een moeilijke.. ik zie vanzelf wel een ontwerp van jou waarvan ik denk: whoa daar had ik nooit eerder aan gedacht! jou kennende :p

    BeantwoordenVerwijderen