vrijdag 13 januari 2012

Nail polish review

Zo, daar issie dan ^^
De nagellak review die ik eergisteren beloofd had.
Het gaat om de lakjes 'Lubu Heels' en 'Skyscraper' van het merk China glaze.

Geïnteresseerd? Lees dan snel verder, voor swatches en voor mijn mening over deze 2 bijzondere kleuren ^^



Laat ik beginnen met vertellen dat het merk China Glaze helemaal nieuw voor me was. Ik kende het merk wel, en ik had al eens op hun site gekeken, en ondanks dat ik een aantal lakjes wel interessant vond, had ik er nog geen in mijn collectie.

Toen kwam daar mn verjaardag, en vriendin Shirley (Glamourporfavor.com) wist niet wat ze me moest geven. Ik vertelde haar, dat, ondanks dat ze dat toch al wel wist, iedereen me altijd blij kan maken met nagellakjes xD
En wat is er dan leuker dan een nagellakje te krijgen van een merk waar je echt nog helemaal geen lakje van hebt? ^^

Nadat we besproken hadden welke kleur ik graag zou willen hebben (geen paars, ik haat paars! Blauw mag wel, das mn lievelingskleur! xD) ging Shirley aan de slag om mij een leuk cadeautje te geven ^^

Omdat mijn verjaardag helaas een andere inplanning kreeg dan verwacht, hebben Shirley en ik afgelopen week gezellig weer een middagje samen gepland, waarop ze me mijn verjaardagscadeautje gaf ^^


Boven: Lubu Heels, een zwarte lak met rode glitters.
Onder: Skyscraper, een blauwe lak met zilveren glitters.
Beide potjes bevatten 14 ml lak.



Ja, ik weet het, nagellak restjes, ik heb in de ochtend een nieuw laagje aangebracht, zodat de krasjes die erin kwamen van het slapen de eerste nacht weer gladgestreken zouden zijn. (Ja, dat doe ik meestal xD)

Ik ben best onder de indruk van dit lakje, mits je er genoeg opsmeert. De lak van China Glaze is naar mijn inzicht best dun, is heel erg sheer (dekt niet) en het kwastje is erg smal en rond. Ik hou zelf meer van brede kwastjes, zoals de hema nagellak kwastjes, maar met een dunne smeer je er wel minder naast. (Maar de restjes haal ik normaal de volgende dag weg onder de douche ;))

De kleur vind ik erg mooi, ik denk dat dit winter weer hem echt geen eer aan doet, ik denk namelijk, dat als de zon hier op schijnt de kleur heel mooi helder uit komt, en de rode glitters je tegemoet zullen schitteren.




Skyscraper, ik weet echt niet wat ik hier van moet vinden eerlijk gezegd, de swatches die ik heb gezien op google maakten de kleur erg interessant, maar ik moet eerlijk toegeven, eenmaal op mn eigen nagels, vind ik hem niet heel mooi. De blauwe base van dit lakje wordt compleet onder gesneeuwd door de zilveren glitters, ik vind het een beetje to much. De kleur blauw spreekt me ook niet echt aan, hij lijkt op sommige andere swatches op google ook wel een paarse toon te hebben, misschien spreekt dit lakje me daarom niet zo aan.. (A)

Een voordeel van de china glaze lakjes die ik nu in bezit heb, is dat ze wel snel drogen, ik stond best versteld van hun droogtijd! En ondanks de glitters die erin zitten, voel je dat niet heel goed aan de bovenkant, wat met andere lakjes vaak wel is, en dat moet je dan weer glad maken met een topcoat als je dat wenst. Lubu Heels is wel gladder dan Skyscraper, maar skyscraper bevat ook meer of misschien grovere glitters dan Lubu Heels.

Al in al, ik kan dus niet veel zeggen over de dekkendheid van china glaze, deze 2 zijn niet dekkend, maar misschien hun andere lakjes wel? (Ik draag op beide handen 1 dunne laag en 2 relatief dikke, anders zou je de strepen van de eerste laag blijven zien).
De dikte van het kwastje is natuurlijk wat je zelf prettig vind, op zich vind ik het niet vervelend om met een dun kwastje te lakken, maar dan heb ik altijd dat ik mn kwastje 2 x in de lak moet dopen om mijn nagel helemaal gelakt te krijgen, en dat vind ik vervelend xD
Maarja, dat is zo opgelost natuurlijk, je houd gewoon een leeg potje nagellak met een dik kwastje en dan kun je die gebruiken, probleem opgelost ^^

Ik ben wel blij met mn lakjes, ik denk dat ik Lubu Heels veel ga dragen in de zomer, ik ben benieuwd naar de schittering ervan in de zon.

Shirley, ik wil je nogmaals heel erg bedanken voor de lakjes <3

3 opmerkingen:

  1. Ik had echt gedacht dat de 2e nagellak er anders uit zou zien. Ik vind deze ook minder leuk. De andere is wel heel erg leuk! Wel jammer dat ze wat dunner zijn en niet dekkend. Maar toch een erg leuk lakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de eerste echt leuk en de tweede zie ik nog wel gebruikt worden bij een Ice Queen shiro outfit :P

    Leuke lakjes!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. God wat ik haat blogspot... Stom comment systeem :s xD
    Maar goed, speciaal voor jou zal ik de moeite nemen, want dit immers een artikeltje op mijn verzoek. :p
    Skyscraper ziet er op de foto's juist heel mooi uit! Maar hij valt wel paarser uit dan ik had verwacht. Als je hem echt niet fijn of mooi vind, wil ik hem wel omruilen tegen een lakje uit mijn eigen collectie? Bijv:
    -Catrice (oude collectie): Bordeaux of Almost Black.
    -O.P.I. Ali's Big Break (rood).
    -Herôme Honolulu (blauw).
    -Essence The World Coolest (pastelblauw).
    -China Glaze In The Limelight (neongroen).
    -Diamond Cosmetics Joust for Kicks of Royal Fools Gold (bruin / koper).

    Moet je maar even kijken. Ik ben in ieder geval blij dat Lubu Heels bevalt. :D

    BeantwoordenVerwijderen